Site-ul WWW.LIBRARIUS.MD este proprietatea companiei MOLDPRESA GRUP S.R.L., IDNO
1013600038202, Tel. 51-23-77, Fax: 022 58-07-00, e-mail: info@librarius.md. Adresa: Or. Durlești, str.
Ștefan Vodă, 3.
Folosirea, vizitarea și cumpărarea produselor de pe site-ul WWW.LIBRARIUS.MD implică acceptarea
următorilor termeni și condiții:
1. DEFINIȚII TERMENI
1.1. Client/Cumpărător – persoana fizică sau juridică, care plasează o comandă.
1.2. Vânzător - MOLDPRESA GRUP S.R.L.
1.3. Produse - orice bunuri menţionate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător,
Cumpărătorului.
1.4. Comanda - un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător şi
Cumpărător, prin care Vânzătorul este de acord să livreze Bunurile şi Serviciile şi Cumpărătorul
este de acord să primească aceste Bunuri şi Servicii şi să facă plata acestora.
1.5. Serviciul Curierat – orice persoană fizică sau juridică, care prestează servicii de curierat rapid.
2. PROCEDURA DE COMANDĂ
2.1. Clientul (cumpărătorul) poate comanda produse online de pe www.librarius.md. Accesați site-ul
www.librarius.md. Adăugați produsele dorite apăsând butonul ”Adaugă în coș”. Pentru a finaliza
comanda, mergeți la Coșul Meu, apoi apăsați butonul ”Finalizare comandă” (dacă aveți cont pe
librarius.md) sau ”Finalizare comandă fără cont” (dacă nu aveți cont creat pe librarius.md).
Completați toate câmpurile obligatorii cu informațiile necesare (numele, prenumele, datele de
contact, adresa de livrare etc.). Selectați modalitatea de plată. Finalizați comanda făcând click pe
butonul ”Finalizare comandă”.
2.2. Prin finalizarea Comenzii, Clientul își asumă întreaga responsabilitate cu privire la corectitudinea
datelor furnizate, în caz contrar va suporta consecințele acestor erori (Comanda întârziată, livrată
greșit, etc.). Vânzătorul este exonerat de orice răspundere în cazul informațiilor introduse eronat.
Astfel, toate cheltuielile de transport pentru reexpedierea Comenzii vor fi suportate de către
Client.
2.3. Clientul care a plasat o Comandă din greșeală sau renunță unilateral la Comandă, o poate anula
prin e-mail sau apel telefonic, în 30 de minute după plasarea ei.
2.4. Vânzătorul poate refuza o Comandă în urma unei notificări prealabile adresate Clientului prin e-
mail sau telefon, fără a exista obligații între părți și fără ca o parte să poată pretinde daune, pentru
următoarele situații:
eșuarea/invalidarea tranzacției online;
neacceptarea de către banca emitentă a cardului Clientului/a tranzacției;
date incomplete sau incorecte ale Clientului;
livrări consecutiv eșuate;
alți factori...
După recepționarea Comenzii, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului o notificare prin e-mail
sau sms despre validarea/invalidarea comenzii, cât și informații despre termenul de livrare.
Clientul se obligă să fie prezent la adresa de livrare indicată, în intervalul orar indicat, în caz
contrar acesta va suporta taxa de transport aferentă unei posibile noi livrări.
Obligația Vânzătorului este considerată îndeplinită în momentul predării produselor Comandate
către Client la adresa selectată de acesta la momentul plasării Comenzii.
Obligația Cumpărătorului este considerată îndeplinită în momentul achitării Comenzii. *Este
posibil ca e-mail-ul cu notificarea despre validarea comenzii să ajungă în folderul "SPAM" al
căsuței voastre de e-mail, prin urmare vă rugăm să verificați și folderul "Spam", pentru a verifica
dacă ați primit sau nu e-mail-ul de la noi.
2.5. În anumite situații și pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica
cantitatea Bunurilor din Comandă. În aceste situații Vânzătorul va anunța Clientul la adresa de e-
mail sau la numărul de telefon pus la dispoziția Vânzătorului la efectuarea Comenzii.
2.6. Comenzile introduse timp de 24 ore de către aceeași persoană, către aceeași adresă de livrare, se
cumulează automat într-o singură comandă.
3. MODALITĂȚI DE PLATĂ
3.1. Plata produselor comandate se poate efectua:
3.1.1. ONLINE cu cardul bancar, în condiţii de siguranţă deplină, în momentul finalizării
comenzii. Cardurile acceptate la plată sunt cele emise sub siglele VISA (Classic şi Electron) şi
MASTERCARD (inclusiv Maestro). Vânzătorul nu percepe nici un comision suplimentar
pentru tranzacţiile online.
3.1.2. Numerar la livrare curierului.
3.1.3. Plata cu cardul bancar, la livrare curierului.
3.1.4. Modalitatea de plată online cu Voucher Cultural.
3.1.5. Plata cu certificate cadou Librarius.
3.1.6. Plata prin Transfer Bancar (persoane juridice, în baza contului spre plată sau a contractului).
3.2. Indiferent de valuta din contul de card al Cumpărătorului, tranzacţiile se fac în lei MD, la cursul de
schimb al băncii emitente. Procesarea datelor de card se face în mod exclusiv pe serverele băncii.
Vânzătorul nu solicită şi nu stochează nici un fel de detalii referitoare la cardul Clientului. Preţul se
consideră achitat în momentul virării banilor în contul Vânzătorului. Vânzătorul nu poartă
răspundere de corectitudinea efectuării plăţilor.
3.3. Preţurile indicate pe site nu includ cheltuielile de livrare.
3.4. În situaţia în care plata nu se efectuează de către client, comanda va fi considerată anulată şi nu va
mai fi onorată. În cazul acesta, Vânzătorul va avea dreptul de a solicita plata de despăgubiri şi/sau
va putea refuza onorarea altor solicitări de comenzi ale clientului respectiv.
4. LIVRAREA COMENZII
4.1. Livrare curier:
4.1.1. Comenzile se livrează pe întreg teritoriul R. Moldova prin serviciul de curierat FAN Curier.
Produsele sunt ambalate corespunzător condițiilor de transport, asigurându-se integritatea
pachetului la livrare.
4.1.2. Termenul de livrare setat în mod standard este de la 1 - 5 zile, însă poate varia în funcție de
mai mulți factori obiectivi, astfel termenul va fi comunicat în mod individual prin notificarea
de validare a comenzii (e-mail/telefon).
4.1.3. Programul de livrare este de Luni până Vineri între orele 9:00 și 18:00.
4.1.4. Costul transportului prin curier este de:
4.1.4.1. Curierat Chișinău: 2 - 3 zile lucrătoare – 40 lei. Pentru comenzile în raza Chișinău
mai mari de 400 lei, livrarea este gratuită.
4.1.4.2. Curierat Național: În decurs de 2-5 zile lucrătoare – 60 lei. Pentru comenzile
Naționale mai mari de 700 lei, livrarea este gratuită.
4.1.5. În cazul în care Clientul se află în imposibilitatea recepționării Comenzii în mod personal,
Comanda va fi lăsată la adresa indicată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și
doar în cazul comunicării către Curier, a numărului Comenzii. În cazul livrării la locul de
muncă al Clientului, caz în care Serviciul Curierat nu poate avea acces în locația respectivă,
Clientul trebuie să se asigure că poate recepționa această Comandă.
4.2. Ridicare comandă
Serviciul Ridicare comandă este disponibil doar la achitarea online cu cardul bancar sau Voucher
Cultural. Acest serviciu presupune opțiunea de ridicare a comenzii din rețeaua de librării Librarius
în termen de 5 zile. Termenul de livrare a comenzilor în librării este de: a) 2-5 zile pentru mun.
Chișinău b) 5-7 zile lucrătoare, pentru librăriile Librarius din țară. Costul serviciului - 10 lei !
5. RETURNAREA PRODUSELOR NECONFORME
5.1. Vânzătorul este răspunzător faţă de Client/Cumpărător pentru orice neconformitate existentă la
momentul când a fost livrat produsul.
5.2. În cazul unei neconformităţi, Cumpărătorul are dreptul de a solicita Vânzătorului să i se aducă
produsul la conformitate gratuit, prin înlocuire, conform art. 18 din Legea nr. 105/2003, ori să
beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii pentru acest
produs, în condiţiile normei indicate supra.
5.3. Cumpărătorul are dreptul de a solicita Vânzătorului înlocuirea produsului, gratuit în fiecare caz, cu
excepţia situaţiei în care măsura reparatorie respectivă este imposibilă sau disproporţionată.
Termenul „gratuit”, se referă la toate costurile necesare aducerii produsului la conformitate,
inclusiv costurile de transport.
5.4. Orice înlocuire a produselor este făcută în cadrul unei perioade de timp rezonabile, stabilite de
comun acord, în scris, între Vânzător şi Cumpărător, însă care nu poate depăşi 14 zile
calendaristice de la data la care Cumpărătorul a adus la cunoştinţă Vânzătorului neconformitatea
produsului și l-a predat Vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta în baza unui document de
predare-primire. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul Cumpărătorului.
5.5. În cazul în care Cumpărătorul solicită înlocuirea de către Vânzător a produsului cu neconformitate
cu un produs similar de alt model, se recalculează preţul de cumpărare.
5.6. Iar în cazul în care, la momentul adresării Cumpărătorului, Vânzătorul/Librarius nu dispune de un
produs similar cu cel returnat, Cumpărătorul este în drept să ceară restituirea contravalorii
produsului, iar Vânzătorul este obligat să primească produsul respectiv şi să restituie suma plătită.
5.7. Cumpărătorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii
produsului în oricare dintre următoarele cazuri:
5.7.1. dacă nu beneficiază de dreptul de înlocuire a produsului;
5.7.2. dacă Vânzătorul nu a efectuat măsura reparatorie într-o perioadă de 14 zile
calendaristice sau în termenul convenit cu Cumpărătorul.
5.8. Suma reducerii prețului la produsele neconforme se stabilește cu acordul ambelor părţi (vânzător și
cumpărător).
5.9. Cumpărătorul nu are dreptul să solicite restituirea contravalorii produsului dacă neconformitatea
este minoră. Se consideră minoră neconformitatea care nu exercită o influenţă substanţială asupra
utilizării produsului.
6. LIMITAREA RĂSPUNDERII
6.1. Librarius/magazinul online nu răspunde pentru prejudiciile create, din cauze ce exclud culpa sa, de
nefuncționarea magazinului online precum şi pentru cele rezultate din imposibilitatea accesării
paginilor magazinului online (ex. defecțiuni la rețeaua de internet, defecțiuni tehnice a paginilor
magazinului online etc). Totodată, Librarius nu poartă răspundere pentru utilizarea, exploatarea
produselor, contrar recomandărilor și prevederilor oferite de producător și/sau pentru viciile ce pot
decurge din acestea.
6.2. În pofida faptului că Vânzătorul face eforturi permanente pentru a păstra acurateţea informaţiilor
de pe site, Vânzătorul nu își asumă responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe
site, acestea fiind puse la dispoziția Vânzătorului de către furnizori. Informațiile incluse pe site
(totalitatea imaginilor şi textelor) au caracter informativ și provin din surse, pe care Vânzătorul le
consideră de încredere. În acest sens produsele livrate în comandă pot fi diferite de cele prezentate
online (copertă, ambalaj, culoare, aspect, accesorii, format etc.). Vânzătorul nu răspunde pentru
astfel de situaţii, dar va încerca să le rezolve cât mai curând de la semnalarea acestora.
6.3. Produsele cumpărate prin intermediul site-ului beneficiază de garanția obișnuită general oferită
pentru fiecare tip de produs în parte (dacă este cazul). Astfel, fiecare produs va fi însoțit de copia
certificatului de garanție al producătorului (dacă este cazul).
6.4. Orice conflict apărut între Vânzător și Client se încearcă a fi rezolvat pe cale amiabilă prin
înțelegere între cele două părți. În cazul în care acest lucru nu este posibil se vor aplica prevederile
legale din acest domeniu.
7. PROMOȚII/OFERTE SPECIALE
7.1. Reducerile oferite de Vânzător prin orice promoții/oferte speciale sunt valabile exclusiv pentru
produsele menționate pe site cu excepția cazurilor în care sunt specificate altfel. Asupra produselor
încadrate în categoria "Oferte speciale", nu se pot aplica reduceri promoționale, ci se
achiziționează la prețul afișat pe site.
7.2. Reducerile și ofertele speciale menționate pe site pot fi atribuite doar magazinului online fără
implicarea rețelei de librării Librarius.
7.3. Reducerile pot fi folosite exclusiv în momentul plasării Comenzii, acestea nu pot fi folosite pentru
a reduce valoarea Comenzii după ce aceasta a fost plasată.
7.4. Reducerile de care beneficiază Cumpărătorul (cartele de fidelizare) se aplică separat pe fiecare
produs din comandă și se calculează automat de către sistemul informațional al Vânzătorului (în
cazul când Cumpărătorul introduce în forma de comandă datele de identificare a cartelei). Orice
promoție la care se aplică voucher de reducere se limitează la un singur voucher per persoană. În
cazul comenzilor, care conțin mai multe produse, valoarea voucherului de reducere este alocată
unui singur produs și se calculează automat de către sistemul informațional al Vânzătorului.
7.5. Ofertele speciale/promoțiile nu se cumulează cu alte reduceri, promoții sau acțiuni de fidelizare
(deținătorul nu poate beneficia de reducerea cumulată oferită de aplicarea cartelei/voucherului la
reducerea deja existentă în cadrul unei promoții), cu excepția situațiilor în care este menționat altfel
în promoție. Acest lucru va fi specificat în regulamentele campaniilor respective.
7.6. Vânzătorul stabilește unilateral regulamentele promoțiilor/ofertelor speciale, pe care le
organizează, acestea fiind publicate exclusiv pe site. Promoțiile sunt aplicate Comenzilor, care
respectă integral regulile afișate pe site, în perioada de valabilitate menționată expres și în limita
stocului disponibil. Vânzătorul nu garantează disponibilitatea pe stoc a produselor pe întreaga
perioadă de promoție și își rezervă dreptul de a întrerupe oricând promoția pe parcursul
desfășurării acesteia, fără notificare prealabilă.
7.7. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica oricare din condițiile stabilite în regulamentul
campaniei respective, în perioada desfășurării campaniei, din motive obiective, dar nu înainte de a
anunța public (pe site) despre aceste modificări.
7.8. Fiecare cartelă/voucher este identificat printr-un cod și are diverse cerințe pentru a fi valid și
aplicabil. Vă rugăm să consultați cu atenție informațiile de pe acestea, astfel încât să puteți
beneficia de reducerea oferită. Voucherele nu pot fi înlocuite în cazul în care sunt pierdute, furate
sau distruse.
7.9. În cazul returnării produselor achiziționate cu cartela de reducere/voucher, discountul acordat va fi
reținut din valoarea produsului, iar voucherul își va pierde valabilitatea și nu va putea fi reactivat.
8. FORȚA MAJORĂ
Atât Clientul cât şi Vânzătorul nu vor fi răspunzători pentru neexecutarea obligaţiilor sale, dacă o astfel
de neexecutare este datorată unui eveniment de forţă majoră. Forţa majoră este evenimentul
--